Jennica Bodenfors

Jennica Bodenfors

Man kan alltid ändra sig

TräningPosted by Jennica Bodenfors 2011-02-12 22:02:48
Jag trodde aldrig att jag någonsin skulle tycka att bålstabilitetsträning är kul, men det gör jag faktiskt nu. Det är riktigt roligt att se och känna hur fort träningen ger resultat och hur mycket starkare jag faktiskt blir för varje dag. Helt otroligt!

De allra grundläggande övningarna som t ex vindrutetorkaren (fälla benen från sida till sida), ligga på ryggen och doppa ner tårna i marken och rotationsövningar för de allra minsta musklerna i ryggen (multi-feederna) var inte roliga alls och mycket tålamodskrävande, men nu kan jag förstå hur viktiga de var i början.

Jag börjar få en gedigen kunskapsbank när det gäller bålstabilitetsövningar och rehabilitering av diskbråck. Enormt inspirerande och viktigt verktyg när jag skall hjälpa andra som har samma eller liknande problem. Visst har jag kunnat en hel del innan men det är först nu när jag själv haft riktiga problem som jag kan förstå andra i samma situation.

Numera blir det 20-30 minuter bålstyrka 4-5 dagar i veckan. Jag ser fram mot varje tillfälle och motivationen att få springa om 2-3 månader är till stor hjälp.


På balansplatta för att öva balans och styrka i bål och höft, speciellt för rörelsemönstret i löpsteget. Mitt redskapshörn på gymmet. Ser fram mot den dag då jag kan byta ut balansbollen mot det berömda hjulet.
smiley

  • Comments(3)//jennica.bodenfors.se/#post94