Jennica Bodenfors

Jennica Bodenfors

Förberedelse inför Midnattsloppet

TävlingPosted by Jennica Bodenfors 2010-08-21 16:21:04
Då är det bara sex timmar kvar till starten går i årets Midnattslopp, dessutom mitt första. Hoppas på att det blir en bra upplevelse så att det inte blir mitt sista. Nu råkar jag fungera så att jag glömmer snabbt hur urjävligt ett lopp kan kännas. Jag förbannar mig själv under loppet och undrar hur jag ens kan komma på att utsätta mig för något så korkat. Väl i mål så tar det cirka två minuter så kommer först adrenalinkicken och sedan ett skönt endorfinrus. Det är då jag går hem och tittar efter nya lopp.

Men förberedelsen inför Midnattsloppet har som bekant inte sett så ljus ut. Trött kropp, förkylning i veckan, dålig sömn och dålig kosthållning har satt sina spår. Jag visste inte ens när jag vaknade idag om jag skulle springa eller ej. Nu har jag bestämt mig och jag kommer springa. Ribban har dock sänkts betydligt och just nu ligger den på att bara ta mig runt. Mitt stora mål i år, Tjejmilen om två veckor, är viktigare och jag vill inte riskera att missa det. Så känns inte allt bra kommer jag att bryta ikväll.

Nu är det i alla fall uppladdning som gäller. Vatten, lite vila och så havregrynsgröt. Fantastisk bra mat innan ett lopp. Bra kolhydrater, lagom med fibrer och snällt mot magen. I morse var jag en stund på gymmet och cyklade lite. Jag var rastlös och behövde sätta tankarna på annat. Dessutom ville jag känna hur kroppen mådde. Den känns något trött men avslappnad och benen vill springa. Så nu kör vi! smiley

  • Comments(0)//jennica.bodenfors.se/#post13